reklama

pneuservis

Nie je to tak dávno, možno 20-30 rokov, čo som sa rozhodol, že svoje prebytočné koruny investujem do dlhopisov Pneuservisu v našej dedine. Nešlo o veľa, určite nie viac ako 20-30 % toho čo som mal navyše. Bol som presvedčený, že je to dobrá investícia, nakoľko Wartburgov a Moskvičov jazdilo stále viac a viac a v pneuservise bola „fronta“ aj mimo prezúvaciu sezónu. A ja som bol vždy dobrý investor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Darilo sa nám dobre, každý rok som dostal 10-15% svojej investície naspäť, ktoré som opäť vedel vždy dobre umiestniť. Už po 8. rokoch som dostal späť celú svoju investíciu. Nebadal som však, že by sa pneuservis nejako vylepšoval, stále to bola dielnička s dvojitou garážou. Len majiteľ zdvihol o jedno podlažie rozlohu svojho domu, 120-tku vymenil za Megane a skoro každý rok si 2x predĺžil dovolenku v Dubaji. No čo, hlavne že sa darilo.Čo čert nechcel, v čase asi pred dvoma rokmi, v dedine si otvorili pneuservis ďalší dvaja susedia z podstatne výkonnejšími strojmi a najnovšou diagnostikou. Bolo len otázkou času, keď majiteľ zistil, že klientov drasticky ubúda, že nemá na výplaty zamestnancov. A tí mu nakoniec odišli všetci k susedom, nakoľko ich garaže boli vyhrievané a pracovalo sa tam aj v zime príjemne.Majiteľovi starého pneuservisu neostalo nič iné len:a)zobrať si ďalšiu pôžičku, ktorú nevie či mu vôbec niekto dá, ale ak áno bude musieť predať dom, auto a stiahnuť deti zo zahraničného štúdia nakoľko ňou len splatí predchádzajúce dlžoby, čo je ale najdrastickejšie, bude musieť manuálne pracovať a to bude bolieť a sám vôbec nevie či to zvládne,b) vyhlásiť bankrot, kde mu asi len málo kto niečo odpustí, ale nakoniec ak nič nemá nemajú mu čo vziať,maximálne stratí kredit v dedinec)najideálnejšie riešenie som ale našiel JA, jeho investor. Keďže viem, že už nikdy pracovať nebude a tak mu už nikto nikde nepožičia, že keď zbankrotuje, viac ako starý zdvihák nedostanem, poradil som mu aby zašiel do potravín, kde nakupuje aby mu požičali pár korún lebo prestane u nich nakupovať, zašiel do banky aby mu tiež čosi požičali lebo zavrie všetky prázdne účty čo u nich má, a tiež zašiel do rôznych iných inštitúcií, cukrárne, zelovoca a dokonca aby zašiel aj do pohrebníctva aby mu darovali plnú truhlicu koruniek lebo sa dá pochovať u konkurencie. Varianta c) sa mu pozdávala najviac, pretože nechcel nahnevať toho najdôležitejšieho MŇA, jeho investora, ktorý by teoreticky už o nič neprišiel, prakticky však áno a to by MŇA ako investora bolelo najviac. A aj keď som si nie celkom istý, že moja investícia v pneuservise má nejakú budúcnosť, nie som to už len JA kto bude niesť finančné dôsledky. Všetci, za ktorými bol z vyhrážkami mu nakoniec požičali aj keď pohrebníková žena bola najprv proti, pohrebník sa s ňou okamžite rozviedol a požičal. A bol to práve pohrebník, ktorý celý ten nezmysel mohol dopredu pochovať.A ako to celé dopadlo uvidíme za pár rokov aj keď viacerí vravia, že čoskoro.JA jeho najlepší investor však už dávno viem, že majiteľ zomrel už minulý rok. No a čo by povedala MOJA žena, tak to sa nikto nepýta. A keď to celé praskne JA ani pohrebník tu už nebudeme.

Ján Krajči

Ján Krajči

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

normalny clovek aspon sa domnievam :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu